14 januari 2016

Hoezo deze blog? Van Keizersgracht naar Kraaiennest!

Vanwaar deze deze blog?

Ooit had ik een mooi pand op Keizersgracht, tot ik mezelf door omstandigheden ineens aantrof in een sociale huurwoning van 50 m op de bovenste verdieping van een hoge torenflat in de K-buurt.  En ondervond dat deze buurt 'wat met je doet'. Mensen hier zijn niet rijk in geld, maar wel rijk in 'soul'. Veel groen in een Urban landscape zonder weerga, met een randje rauw. Het is die kracht die de Kbuurt energie geeft.  'stenen maken misschien het centrum, maar mensen maken de Bijlmer'.

Ik ben nooit betrokken geweest bij 'de buurt' tot ik gevraagd werd begin 2016 mee te doen in een fokusgroep wonen & veiligheid, over verbetermogelijkheden voor de K-buurt. Dat is heerlijk uit de hand gelopen en werd een ontdekkingstocht. Ik ben van nature sowieso een uitprobeerder. Ik zie vaak verbanden die anderen ontgaan, ik zie mogelijkheden waar anderen problemen zien. Waarom weet ik niet. Maakt ook niet zoveel uit. Ik zoek grenzen op om ze te kunnen verleggen. Omdat de wereld nooit af is.

Een aantal van de dingen die ik heb gevonden, ondervonden, geleerd probeer ik hier te delen. Reacties zijn meer dan welkom!

1 opmerking:

  1. Door mijn werk zocht ik woonruimte in Amsterdam. De tijd dat er in de Bijlmermeer nog veel leegstand was. Met veel plezier woonde ik in Echtenstein. Maar de flats moesten gesloopt worden. Terwijl ik daar met heel veel plezier heb gewoond. In Kantershof vond ik mijn nieuwe plek, van Ganzenhoef naar Kraaiennest. Op mijn blog robalberts.wordpress.com probeerde ik de mooie verhalen van Amsterdam-Zuidoost te schrijven. Maar over de Natuur, onderwijs en politieke onderwerpen schrijf ik soms. Vrolijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen