28 september 2019

Leermomentje… Íedereen heeft eigen prio's en die zijn niet altijd de mijne en da's ook prima

Dan is het burendag

Dat is zo’n moment dat veel van de actievere en betrokken bewoners samenkomen in hun eigen buurtje

Beter naar hen toe, dan proberen ze naar jezelf te krijgen denk je dan. Een mooi moment om weer even dingen te horen en te delen. Erop af dus.

Vorig jaar hadden we een bakfiets om mee rond te gaan. Dit jaar zonder maar toch nog wat bedacht...een paar jongeren hadden in de ochtend nog geholpen om te printen en plastificeren en zo om soort ‘’roadshow’’ in elkaar te draaien want hoe krijg je in heel korte tijd toch een beetje overgedragen wat we allemaal doen…? Denk in 3 minuten max Wat je ook wilt voorkomen is dat je blijft hangen in het nivo van ‘we moeten het samen doen’. Wat zeker waar en mooi en omarmbaar is… maar hoe komen we daar dan.…. daar schort het nog wel eens aan. Vandaar de gedacht om toch aan te steppen wat we doen voor veiligheid, voor de jongeren, voor Kmidden, voor een andere overheid, hoe we onze organisatie inrichten, hoe iedereen kan meedoen, etc…. en dat in ongeveer 3 minuten. Maar wie me kent, weet dat dat prima lukt...Maar iets heel kort kunnen neerzetten is juist heel veel voorwerk….

BK HArmony house had al vele malen gevraagd eens een keer langs te komen en ik wilde er ook wel echt werk van maken voor ze. Ik was al laat, want toen ik binnenkwam was Dirk al begonnen met zijn verhaal… Arti gaf daarna het perfecte bruggetje...Hoe kwam het toch dat we ‘’hart’’ heten… Laat dat nu net de eerste plaat zijn van de reeks...ik dus in overdrachtmode….


Tot de interventie kwam… De muziek die klaar stond zat op hete kolen… Of ik niet even wilde stoppen... Want er moest eerst muziek zijn...Tjsa…da doe je dan natuurlijk...ook al ben je nog maar 2 minuten van het eind van je verhaal....Wie ben ik.... Maar je denkt ook meteen...okkkk….dus zo liggen de prioriteiten…. Time is a wonderful instrument to show priority ... Je kunt nog zo hard bezig zijn met een metro laten rijden..een Kmidden cocreatie traject van de grond etc. het zit niet bij iedereen in de porien zoals het bij jezelf erin zit...Muziek is ook belangrijker voor anderen..


daar sta je dan...denkend... mensen hebben geen idee hoe hard je hebt gewerkt voor ze om uren materiaal terug te brengen naar een verhaal van maar een paar minuten… in de tijd die ze nodig hadden om de soundcheck te doen had ik mn verhaal al af gekregen… okkkkkkk


Maar later denk je ook...ja....misschien ben ik ook gewoon op de verkeerd golflengte binnengekomen…. in zend mode… en was het beter geweest om op die stoel plaats te nemen en gewoon te zeggen...wat fijn hier te mogen zijn… wie heeft een vraag of wil me wat vertellen… punt.

Het zijn prachtige mensen bij BK Harmony house met hele goede dingen voor onze planeet die ze daar doen … het is ok als iedereen zijn eigen prioriteiten heeft…

Ik ben daarna ook gewoon lekker ook even mijn eigen dingen gaan doen, naar andere buurtjes en nu lekker thuis, een kopje thee gezet en schrijf nu dit verhaal… weer in zend mode..maar ja...wie een vraag heeft of me wat wil vertellen is welkom hieronder een opmerking te zetten… ik luister….



























Geen opmerkingen:

Een reactie posten