2 oktober 2022

Actieve ongegronde demonisering van Hart voor de K-buurt is concreet en aan de hand

Hart voor de K-buurt probeert als bewonerscollecief veel goede dingen te doen voor mens, buurt en stad, maar de tegenwind die op je wordt losgelaten voelt als met een emmer achter de boot, in plaats van een buitenboordmotortje. Soms krijg je een doorkijkje.

Ineens wordt je gebeld door iemand waar je als wijkpartner-organisatie goed mee hebt samengewerkt , en gaat het gesprek over hoe, voor hem onbegrijpelijk, Hart voor de de K-buurt wordt weggezet als een organisatie waar je als wijkorganisatie niet mee zou moeten samenwerken

Oktober 2022

Ik:’’ waar komt die weerstand (MB: tegen Hart voor de Kbuurt) vandaan ?’’

Manager wijkorganisatie ‘’Ik zeg het je heel eerlijk Mike, ik kan het je niet vertellen, ik ben daar toen ook niet op ingegaan, omdat ik dacht. Tsja, zo’n ongegronde opmerking, zo totaal niet onderbouwd, daar kan ik niets mee, toen zat ik natuurlijk in de rol van manager van <wijkorganisatie>  En er werd me gezegd ‘’ik moet oppassen voor Hart voor de K-buurt enz’’


En dit is maar een van vele signalen die we krijgen van wijkpartners die juist blij zijn met wat we samen doen voor de buurt, de goede samenwerking waarderen, en dit onbegrijpelijk en onterecht vinden. Het is fijn dat ze ons dit laten weten. 

Wat doorkomt onze kant op  is natuurlijk maar het topje van de ijsberg. Wel voelt dit als buurtwerk doen met  je handen op je rug gebonden, een emmer achter de boot, tegenwind ipv meewind. Kun je nagaan wat we zouden kunnen doen als de samenwerking goed was! 


Goed samenwerken kan gelukkig ook, zie bijvoorbeeld www.bit.ly/cocreatiegemeentebwoners en we werken met heel veel ambtelijk teams en wijkpartners, die zich gelukkig niets aantrekken van dit geneuzel, ook echt heel fijn samen !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten