8 april 2022

Ambtenaar in paniek, bewoners krijgen teveel invloed

En toen werd ik gebeld. We hebben goed werk gedaan met het bouwen van de GGD priklocatie Kraaiennest , die als een UFO in ongeveer 3 weken ineens in de K-buurt stond, maar waarvan de parkeerlocaties en mogelijke overlast nogal wat ruis dreigden te veroorzaken in de buurt.

We hebben deze onderwerpen, omdat we de buurt en de mensen goed kennen, weten waar de voedselbossen gepland zijn, weten wie er hoe in zit in de buurt etc  met de betrokken bewoners en betrokken ambtenaren van de GGD die deze locatie moesten bouwen, alles uiteindelijk in goede banen weten te leiden. Daar zijn we best trots op. Zo maak je je rol als buurtplatform waar. En toen belde een van die GGD ambtenaren….

 Ik viel ongeveer van mijn stoel, 

Ambtenaar (april 2022) :

Ik had contact met een collega-ambtenaar, die zei dat ik geen contact met jou mag hebben

Ik denk, dat bepaal ik zelf wel, ik kan moeilijk jouw wegdrukken als jij me belt…

Schijnbaar zit er een <functie ambtenaar in stadsdeel>  in een van jouw appgroepen en die is helemaal in paniek

ze zijn bang dat bewoners te veel invloed krijgen of zo

Ik ben daar heel open in,’we moeten er samen iets moois van maken’’ ik duw een GGD paviljoen jullie buurt in, dat is toch alle reden om daar het gesprek over aan te gaan?’’


Anders dan dat GGD paviljoen, komt dit  komt natuurlijk niet uit de lucht kwam vallen. Er bereiken ons vele verhalen en signalen dat Hart voor de K-buurt  door het ambtenaren die juist Bijlmer Oost zouden moeten verheffen, actief in het verdomhoekje wordt gepositioneerd. Wijkpartners van allerlei signatuur komen naar on toe en vragen ‘’jullie doen zoveel goede dingen voor de buurt, waarom horen we van het <naam ambtelijk team>  als zouden jullie vreselijke dingen doen en raden ze ons aan niet met Hart voor de K-buurt samen te werken?  


Veel wijkparters zijn juist uber blij met wat we doen en hoe we het doen.  Veel signalen bereiken ons dat we negatief worden weggezet, we zijn niet gek en we zijn niet doof. We hebben het ook al aangekaart bij Stadsdeel, maar zonder gehoor of gevolg. 

Een gevolg is wel dat we ons niet langer veilig voelen informatie te delen met die delen van stadsdeel die een directe relatie hebben met <naam ambtelijk team>.

Dat dit gebeurt wisten we al. Waarom het gebeurt weten we nu eindelijk ook. 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten